Σεμινάριο Διδακτικής Μαθηματικών | Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: How the PLATINUM Project addresses both theory and practice

Διεξαγωγή
Ημερ/νίες
10/06/2022'
'
Τοποθεσία Webinar, Ρέθυμνο

Η επόμενη διάλεξη στο Σεμινάριο Διδακτικής Μαθηματικών θα γίνει την Παρασκευή, 10/6/2022, στις 11:15, από την Barbara Jaworski, Emeritus Professor, Loughborough University, UK, με τίτλο

 

Inquiry in University Mathematics Teaching and Learning: How the PLATINUM Project addresses both theory and practice.

 

I will refer to the EU Erasmus+ project PLATINUM – Partnership for Learning And Teaching IN University Mathematics involving Communities of Inquiry in eight universities in seven countries in Europe.  We build on a model of inquiry in three layers: inquiry in mathematics for students and teachers; inquiry in mathematics teaching for university teachers; and research-inquiry exploring the learning and teaching that develops from activity in layers 1 and 2.  Development in practice in the project involves teachers, mathematicians and mathematics educators,  exploring inquiry-based activities, such as the use of inquiry-based tasks and teaching units, and designing professional development activities for teachers new to inquiry processes. One of the principal outcomes of the project is the way it impacts on the thinking and practice of the teachers involved and the issues it raises for them as they consider their students’ mathematical development.

 

Η διάλεξη θα γίνει στην Αίθουσα Ε324, Κτήριο ΤΜΕΜ, με ταυτόχρονη μετάδοση μέσω Zoom. Θα προσφερθεί καφές από τις 10:45.

Για να παρακολουθήσετε τη διάλεξη διαδικτυακά ακολουθήστε λίγο πριν τις 11:15, το σύνδεσμο

https://zoom.us/j/98834915802

 

οι συντονιστές του Σεμιναρίου,

Χρήστος Κουρουνιώτης και Αγγελική Μάλη

 

Οι διαλέξεις του Σεμιναρίου Διδακτικής Μαθηματικών ανακοινώνονται στην ιστοσελίδα του Σεμιναρίου, http://users.math.uoc.gr/~chrisk/SeminarioDidaktikhs/

καθώς και στην ιστοσελίδα Σεμιναρίων του Τμήματος, http://fourier.math.uoc.gr/uoc-seminars

 (67)
Συγχρηματοδοτούμενα Έργα (92)
 (72)
 (93)
 (71)
 (69)
 (90)
 (89)
Κέντρο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (88)