“Intellectual property duties and innovation'

Διεξαγωγή
Ημερ/νίες
10/05/2022'
'
Τοποθεσία Webinar, Ρέθυμνο

Το Γραφείο Μεταφοράς Τεχνογνωσίας, σε συνεργασία με την ερευνητική ομάδα TECHNIS και το Μεταπτυχιακό στην Καινοτομία και την Επιχειρηματικότητα TIME Master's in Business Economics διοργανώνουν την Τρίτη 10 Μαΐου στις 13:00 το 10ο στην σειρά σεμινάριο του Γραφείου για την περίοδο 2021-2022.

Η ομιλήτρια είναι η Phoebe Li, από το Sussex Law School.
Ο τίτλος της παρουσιάσεως είναι Intellectual property duties and innovation".

Για να λάβετε τον σύνδεσμο Zoom, επικοινωνήστε με το Γραφείο Μεταφοράς Τεχνογνωσίας (kto@uoc.gr) τουλάχιστον μια ώρα πριν το σεμινάριο.


Abstract: This presentation is based on a recent paper which considers the challenge posed by Peter Drahos’ work on the ‘duties of privilege’, and provides a normative analysis of an intellectual property (IP) regime by articulating IP duties as a lens for defining the optimal scope of IP monopolies. It builds on a correlative duty-based approach as a parameter to better approximating dignitarian thoughts in IP. A paradigm shift to a balanced framework incorporating the duty approach would reconfigure the imbalance and redress the undesirable consequences of inequality. A duty-based approach is not advocating a dichotomy regime separating rights from duties or replacing rights with duties, but a binary one taking full advantage of the extant IP flexibilities by embedding a sense of belonging, connectedness, honour and respect in a community of IP rights. A duty-based approach will work towards a collaborative humanitarian discourse and serve as a nuanced underpinning to the interface of IP power and competition where impacts will benefit society.  Internal and external forces are identified for regulating IP following a comprehensive study on the philosophies of ownership.  It concludes by proposing the primary waves of IP duties: a duty to self-moderation; a duty to benefit sharing; a duty to open innovation, and a duty to dissemination.

 (67)
Συγχρηματοδοτούμενα Έργα (92)
 (72)
 (93)
 (71)
 (69)
 (90)
 (89)
Κέντρο Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης (88)